Je prokázáno, že příjemné prostředí domova, kanceláře restaurace a vlastně celého našeho okolí má pozitivní vliv na naši psychiku. Je ale také prokázáno, že když se pustíme do stavby či přestavby, většinou je vystaven zásadní zkoušce náš partnerský vztah. Každý z nás si tím prošel. Na začátku stavby má každý nějaká očekávání, která se mohou dost podstatně lišit, bytˇ to tak na první pohled nevypadá. Kdyby se obraz našich představ uměl promítnout na zeďˇ, byli bychom překvapeni, jak, byť mluvíme o tomtéž, nemyslíme totéž. Navíc ucelenou představu, jak by měl celý prostor vypadat, nemá v podstatě nikdo.
Další podstatnou roli hrají finance. Pořízení bytového prostoru je velmi nákladná záležitost, kde většina finančních prostředků vezme za své. Interiér pak už bývá výsledkem finančních kompromisů. Snáze pak slevíme z našich představ a slibujeme si, že až se zase finančně postavíme na nohy, interiér předěláme. A jsme zase v situaci popisované shora.
Zpočátku jsem začala pomáhat předělávat a vybavovat byty svých kamarádek, které mě požádaly o pomoc v představě, že se jich v názorovém nesouladu s manželem víceméně zastanu a potvrdím jimi zvolenou cestu. Stačila jen troška psychologické práce s oběma, mírné přesměrování jejich představ do bodu, kde se vzájemně potkají. Pomocníkem bývá počítačová vizualizace Následuje přestavba na klíč. Princip „Po návratu z dovolené si jen cestou kupte kytičku do vázy.“ má tu výhodu, že majitelé nejsou vystaveni stresu stavebních úprav jimi milovaného prostoru a nové úpravy tak přijmou s radostí a úlevou.
Tento obecně platný model uplatňuji u všech staveb i přestaveb a setkávám se s velmi pozitivním ohlasem. A je v podstatě jedno, jestli dělám přestavbu koupelny, garsonky, bytu anebo restaurace.
Samozřejmá je cenová přiměřenost, kterou si odladíme, než zákazníci na dovolenou odjedou. Nebudou zaskočeni žádným nečekaným nárůstem.
Snažím se, abych svým zákazníkům investici neprodražovala zbytečnými náklady na provoz mé vlastní firmy. Takže jsem úplně opustila princip kanceláří, showroomů, znuděných zaměstnanců a začala pracovat na agenturním principu. Mám operativně k dispozici všechna řemesla díky dlouhodobě dobré zkušenosti s prověřenými řemeslníky, špičkovými truhláři, zedníky, kteří mým klientům dávají absolutní přednost, spolupracuji s kvalitními architekty, projektanty, kteří respektují vizi zákazníka a nesnaží se vytvářet neživotná umělecká díla.
Díky tomuto přístupu nemám o zákazníky nouzi. Na druhé straně i já chci mít pocit, že to, co jsem udělala je místo, ve kterém bych chtěla bydlet. Pokud se s klienty neshodneme, nemohu zakázku přijmout.
Mám za sebou už hodně zachráněných manželství a krásných prostor, do kterých bych se dokázala nastěhovat i s odstupem času. A to mě na mé práci baví.
Lucka Hronková